Ungdommen provoserte under valgkampåpning i Nordre - Fagforbundet

Ungdommen provoserte under valgkampåpning i Nordre

Valgkampaksjon i gågata
(Foto: Fagforbundet Sør-Trøndelag)

Ungdomsutvalget og de rødgrønne ungdomspartiene inntok Trondheims paradegate, Nordre, lørdag med en valgkampaksjon som både provoserte og begeistret.Mens flere av høyrepartiene var imponerte over kreativiteten, ble ei eldre dame rasende på stuntet som tok mål av seg å vise forskjellene på høyre og venstre side i politikken.

- Vi ville vise forkjellene på høyre og venstre side med både ord, bilder og handling. Det vakte reaksjoner, og det viser vel at vi lyktes i forsøke på å sette ting litt på spissen og få folk til å våkne opp og vurdere det retningsvalget vi nå står foran, sier Lise Neerland, fungerende ungdomstillitsvalgt i Fagforbundet Sør-Trøndelag.

Gågata i Nordre var delt i to med en høyre og venstre side. Venstre side av veien skulle vise den rødgrønne politikken innenfor viktige områder som studentboliger, skole og helesevesen. Den høyre siden av veien skulle vise fram konsekvensene av en Høyre/FrP politkk. Blant annet satt en dresskledd herre og spilte roulette med den norske modellen.

Dette var første av flere valgkampaktiviteter som Fagforbundet Sør-Trøndelag står for utover våren og høsten.
- Vi skal sette vårt preg på valgkampen. For våre medlemmer er det avgjørende, med tanke på trygghet mot midlertidig ansettelser, sykelønn og evt privatisering, at vi bidrar i valgkampen. Vårt budskap er bruk stemmeretten! sier nestleder og valgkampansvarlig i Fagforbundet Sør-Trøndelag Gunn Elin Flakne.