Vellykket kurs i hersketeknikker - Fagforbundet

Vellykket kurs i hersketeknikker

Kurs i hersketeknikker
Ivrige deltagere i sving under kurset i hersketeknikker. (Foto: Fagforbundet Sør-Trøndelag)

Har du noen gang gått fra et møte, følt deg litt dum og tenkt; hva skjedde nå? Dette var utgangspunktet for kurs i hersketeknikker som ble arrangert den 22. mars i Trondheim.

34 tillitsvalgte og medlemmer samlet seg til en dag hvor fokus var på hersketeknikkene Berit Ås satte navn på og avslørte mot slutten av 1970 tallet. Proffesor og tidligere SV leder Berit Ås avslørte disse for at de skulle fram i lyset, og som trollet sprekke. Siden den gang har isteden hersketeknikkene blitt et mangehodet troll som i aller høyeste grad lever i beste velgående.

Fagforbundet Sør-Trøndelag seksjon helse og sosial bestemte seg for å gjøre noe med dette. Dermed inviterte de til åpent kurs om hersketeknikker, der alle medlemmene uansett tilhørighet kunne komme. Det endte opp med en full sal på Quality Panorama hotell, Heimdal.

Innholdet i kurset dreide seg om hvordan en kan avsløre at en er utsatt for hersketeknikker, og hvordan slå tilbake mot de og avsløre de. Deltakerne syntes det ble en innholdsrik og spennende dag.

Her kan du se tillitsvalgt Tatiana Johnsen, ved kvalifiseringsenter for innvandrere fortelle om hva hun syntes om kurset.