Valgkampen startet i Midtre Gauldal - Fagforbundet

Valgkampen startet i Midtre Gauldal

Panelet i debatten
Stort panel med politikere klare for debatt (Foto: Tarjei Leistad)

Fagforbundet Sør-Trøndelag og fagforeningene i Sør-Trøndelag oppfordrer medlemmene sine til å bruke stemmeretten. Dette skal gjøres hjennom en omfattende valgkamp over hele fylket de 4 siste ukene før valget.

Starten var arbeidsplassbesøk og debatt og Midtre Gauldal kommune. Rundt 50 personer møtte opp til valgkampstart i kulturhuset på Støren i Midtre Gauldal kommune. Helse og organiseringen av helsetjenestene ble det store temaet under debatten som fagforeningen i Midtre Gauldal arrangerte. Nestleder i Fagforbundet Sør-Trøndelag Gunn Elin Flakne ledet debatten og et panel av politikere som så ut som de syntes det var fint å kunne komme igang med å diskutere politikk.

Tillitsvalgt ved tjenestesenteret i Soknedal forteller politikerne om hvordan de bevarer arbeidslyst og pågangsmot, tross i at nedleggelsesspøkelset henger over de.

Tidligere på dagen hadde Fagforbundet besøkt medlemmene sine og vært på arbeidsplassbesøk på sykehjemmet på Støren og ved tjenestesenteret i Soknedal.

De ansatte ved tjenestesenteret i Soknedal hadde laget kake og møtte opp for å prate med Fagforbundet

Flakne som også er årets Valgkampgeneral i Fagforbundet Sør-Trøndelag var godt fornøyd med starten og med å være igang igjen.

- Vi har en stor jobb å gjøre i år, vi har alltid jobbet for at folk skal bruke stemmeretten sin, men i år er det ekstra viktig, sett i lys av det som skjedde i Oslo og på Utøya, forteller Flakne.

De neste dagene og ukene blir hektiske, med mange arbeidsplassbesøk og debatter over hele fylket. Høydepunktet blir valgkamparrangementet i Trondheim spektrum den 6. september. Da møtes nær 2000 medlemmer for en kveld med politikk og musikk. Åge Aleksandersen og sambandet entrer scenen, og Flakne tror det vil bli stor stemning.

- Dette blir et stort og viktig arrangement, vi gleder oss. Avslutter valgkampgeneralen.