Åge og Sambandet i Trondheim - Fagforbundet

Åge og Sambandet i Trondheim

Åge og sambandet med fullt trykk.
(Foto: Fagforbundet Sør-Trøndelag)

Stemningen sto i taket da Åge og sambandet entret scenen på hjemmebane i Trondheim tirsdag kveld.

Fullt trøkk og nær 2000 Fagforbundet medlemmer laget en flott ramme for valgkamparrangementet med hovedparolen om å bruke stemmeretten.

Før konserten hadde barn fra to barnehager i Trondheim vært oppe å vist fram bilder de hadde laget og sang ”Akkurat no” for publikum. Fagforbundets eget kor varmet opp forsamlingen med noen kjente og kjære arbeidersanger, et reportoar som ble avsluttet med nær 2000 medlemmer stående og synge Internasjonalen. Forbundsleder Jan Davidsen hilste til forsamlingen med å fokusere på viktigheten med å delta i demokratiet, og bruke stemmeretten sin. Fylkesordfører Tore O. Sandvik holdte en apell og henvendte seg til Fagforbundets medlemmer og takket for den jobben de gjør for å holde velferdsstaten i gang. Han var også opptatt av flere tiltak for å få til heltid som nå er vedtatt i Trondheim kommune, samt at nærskoleprinsippet skal holdes høyt til fordel for høyresidens såkalte fritt skolevalg.

Da Åge og sambandet endelig kom ut på scenen ble det ordentlig liv i folket. Med kjente og kjære sanger som Lys og varme, Dekksgutten og Levva Livet satte Åge fart i forsamlingen, og avsluttet med en oppfordring om å bruke stemmeretten sin 12. september.

Valgkampgeneral Gunn Elin Flakne var godt fornøyd med arrangementet.
- Åge er fornøyd, folket er fornøyd, da er vi fornøyd også.

Sterke sanger og god stemning i Trondheim spektrum
Fagforbundet Sør-Trøndelag