Giverglade fagforeninger - Fagforbundet

Giverglade fagforeninger

Bilder laget av barn ved Bergheim barnehage (Foto: Fagforbundet Sør-Trøndelag)

Giverglade fagforeninger med et stort hjerte bidro med til sammen 31 000 kr til SOS barnebyen vår i Angola og til barna på sykehuset for infeksjonssyke barn i St. Petersburg.

Giverglade fagforeninger med et stort hjerte bidro med til sammen 24 000 kr til SOS barnebyen vår i Angola og til barna på sykehuset for infeksjonssyke barn i St. Petersburg. Dette i løpet av tre dager på Røros med tariffkonferanse og representantskap.

Barn fra Karinelund barnehage og Bergheim barnehage i Trondheim hadde i forbindelse med Åge Aleksandersen konserten før valget, hatt Åge prosjekt hvor de har lært seg sanger og malt bilder til sangene. Ett bilde ble kjøpt av Fagforbundet Sør-Trøndelag og gitt i gave til Åge Aleksandersen. De andre bildene ble auksjonert bort i forbindelse med tariffkonferansen og representantskapet i Sør-Trøndelag. Til sammen er 13 000 kr kommet inn og blir sendt til SOS barnebyer for å brukes i barnebyen og Trøndelagshuset i Huambo, Angola.

Men givergleden stoppet ikke der. Engasjerte damer har brukt flere kvelder på strikke, hekle og sy. Resultatet ble solgt og auksjonert bort under samme konferanse på Røros. Dette er engasjerte damer som i flere år har holdt på med dette og samlet inn penger til barn på et sykehus for infeksjonssykebarn i St. Petersburg. Pengene er med å finansiere en musikkpedagog som gjør at barna kan fokusere på mye annet enn det å være alvorlig syk.

Til sammen ble det samlet inn 18 000 kr til barna i St. Petersburg.

Som om ikke det var nok, signaliserte fagforeningene at de ville samle inn brukte digitale kameraer og 350 kr hver for å bidra til et fotoprosjekt med psykisk utviklingshemmede og døve barn i Gaza, initiert av Vilde Åretun.