Fagforbundet satser på elevene - Fagforbundet

Fagforbundet satser på elevene

I dag er 98 elever fra hele Sør-Trøndelag samlet på en fagdag om å arbeide i andres hjem. Fagforbundet Sør-Trøndelag er arrangør å varsler at dette er noe det skal satses på fremover.

Fagforbundet Sør-Trøndelag arrangerer i dag en fagdag for elever og videregående skoler. Dette er et samarbeidsprosjekt mellom ungdomsutvalget og seksjon helse og sosial. Hele 98 elever fra VG 2 helsefagarbeider er i dag samlet på Quality panorama hotell, Heimdal. Flere skoler fra hele Sør-Trøndelag, fra Røros til Bjugn, har tatt turen til Heimdal for å høre Odd Mandal snakke om å arbeide i andres hjem.

- Dette er en satsing vi ønsker å få i gang. Fagforbundet vil være en samarbeidspartner med de videregående skolene og en naturlig del av elevens hverdag, sier ungdomstillitsvalgt Sonia Kvam.

Seksjonsleder Grete Mosand slår fast at første samling viser at dette er noe elevene og de videregående skolene ønsker seg. - Vi som fagforbund ønsker å sette fokus på fag og yrke. Vi håper dette er tiltak som er med på å vise fram yrkene og gjøre morgendagens fagarbeidere enda bedre.