Barna i fokus på temamøte i Bjugn - Fagforbundet

Barna i fokus på temamøte i Bjugn

Jan Steneby setter fokus på barna
(Foto: Fagforbundet Sør-Trøndelag)

"Når mor eller far er psykisk syk eller har rusproblemer" var tittelen på temakvelden seksjon helse og sosial i Fagforbundet Bjugn inviterte medlemmer i Bjugn og Ørland på.

Temaet fenget de nærmere 50 medlemmene som hadde møtt opp denne ettermidagen. Fenget gjorde også foredragsholder Jan Steneby fra organisasjonen Voksne for barn. Med historier fra virkeligheten fikk Steneby forsamlingen med seg. Hva i barns utvikling og oppførsel bør få varsellampene til å lyse? hvordan tar vi vare på barna og deres psykiske helse når de lever med foreldre som sliter? hvordan sikre alle barna en oppvekst preget av tygghet og trivsel? Alt dette ble diskutert og fortalt om under temakvelden som Fagforbundet Bjugn arrangerte. Nestleder i Fagforbundet Bjugn, Ragnar Grønås, var svært fornøyd med temakvelden.

- Dette var en interesant og lærerik temakveld. Jeg oppfordrer flere til å sette disse temaene på dagsorden, sier Grønås.